reklama

Ich liebe Deutschland und die Deutschen!

Dlhy cas som sem nepisal, vlastne odkedy som odisiel z Uzbekistanu. Pred tyzdnom som vycestoval na dalsi pobyt, tentoraz do Mozambiku a mam opät nutkanie zacat blogovat. Medzi tym som ale zil vyse dva roky zase doma v Nemecku, v Düsseldorfe a mal som pocit, ze ten nemoze nikoho zaujimat. Je to skutocne tak? Ved Uzbekistan alebo Mozambik su pre ludi tam zijucich tiez nezaujimave. Pre tych je Düsseldorf absolutna exotika. A tak skor ako sa pustim opisovat moj novy africky domov, skusim postreh z Düsseldorfu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

V tomto meste zijem uz velmi dlho a citim sa tu moc dobre. Som tu doma tak ako som bol kedysi v Bratislave alebo nedavno v Karsi. Düsseldorf nie je turisticky znamy ale je to prijemne mesto a stale je tu (ako vsade inde) mozne nieco objavit. Napriklad steny domov, ktore su niekedy zaujimavo vyzdobene. Nie je to nic mimoriadne ani ohurujuce, ale obcas stoji za to neprejst okolo nich bez povsimnutia.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Raz ma zaujal nakresleny napis na jednom dome. Je to citat z listov Heinricha Heineho, ktory tiez v Düsseldorfe zil. Skoro pred 200 rokmi, ale myslienka je stale aktualna:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Skusim to prelozit:

Milujem Nemecko a Nemcov, ale nemenej milujem obyvatelov ostatnych casti sveta, ktorych je styridsat krat viac ako Nemcov.

Laska dava cloveku jeho hodnotu.

Chvala bohu! Som teda styridsat krat cennejsi, ako ti, ktori sa nemozu vymotat z bahna nacionalizmu a ktori miluju len Nemecko a Nemcov.

Ja sa pridavam a suhlasim! A som 100x cennejsi ako nemecki nacionalisti, pretoze pomer poctu obyvatelov sa za poslednych 200 rokov zmenil. Tiez som 1000x cennejsi ako slovenski nacionalisti, nehovoriac o nacionalistoch z Luxemburgu alebo Andory - ak tam nejaki existuju.

Vo svete nie sme sami, neexistuje ziaden pupok sveta a ziaden narod nie je lepsi ako tie druhe. Ani Nemci ani Slovaci ani Uzbeci ani Mozambicania... ale aj tak ich mam rad!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To snad na vysvetlenie, preco prave sedim tu v Mozambiku v meste Beira.

Michal Kostra

Michal Kostra

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zacal som pisat v Uzbekistane, teraz som v Mozambiku, "normalne" zijem v Nemecku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu